2016. március 23., szerda

Az ötödik hullám - Film és könyv kritika




Sziasztok :)
Megérkeztem a legelső könyv/film kritikámmal. Remélem tetszeni fog nektek.



Nem tudom, létezik-e olyan személy, aki nem hallott eddig a könyvről vagy a filmről. Ha mégis van olyan. ajánlom, hogy most iratkozzatok fel a blogra és menjetek olvassátok el a könyvet, majd nézzétek meg a filmet. Megéri :)
A kritikámat a könyvvel kezdeném, viszont egy adott pillanatban be fogom vezetni a filmet is a véleményezésembe, így a kettőt párhozamban fogom elemezni :)

Vigyázat, SPOILER veszély !!!!!!!

FÜLSZÖVEG

Az első hullám nyomán sötétség támadt. 
A második hullámot csak a szerencsések élték túl. 
A harmadikat pedig a szerencsétlenek. 
A negyedik után egyetlen szabály maradt: ne bízz senkiben! 
Cassie egy lépést sem tesz a következők nélkül: Luger, M-16-os gépfegyver, lőszer és Bowie-kés. Ennivaló, víz, hálózsák és körömcsipesz csak ezek után következik a listán. 
Cassie tizenhat éves, a néptelen országúton menekül. Rajta kívül már nem sokan vannak életben a Földön. Menekül a lények elől, akik embernek látszanak, és akik megölnek minden útjukba kerülőt. Akik több hullámban pusztították az emberiséget. Nem tudjuk, kik az idegenek. Nem tudjuk, miért akarják megsemmisíteni világunkat. Csupán egyvalami világos: mindenkit ki akarnak irtani. 
Cassie családja túlélte az első és a második hullámot. A harmadik és negyedik viszont már nem kímélte őket. Cassie most az ötödik hullámmal néz farkasszemet: vagy öl, vagy megölik. „Csak akkor maradsz életben, ha egyedül maradsz” – ez a meggyőződése. De aztán találkozik Evannel, aki elbűvölő és titokzatos, és egyedül ő segíthet Cassie-nek, hogy valóra váltsa az öccsének tett ígéretét. A lány választásra kényszerül bizalom és csüggedés, harc és megadás, élet és halál között. Föladja vagy fölveszi a harcot?

A könyvre úgy akadtam rá, hogy a TV-ben megláttam a film előzetesét. Azt mondogattam magamnak, hogy el kell olvasnom a könyvet, mielőtt megnézném a filmet. És Így is tettem. 

A könyv rövid elemzése : Úr Isten!
A könyv hosszabb elemzése: Jézus Úr Isten, ez elképesztően zseniális. OMG! ÁÁÁÁÁÁ JÉÉÉÉÉ ÓÓÓÓÓ.....

Viccet félretéve, a könyv, ugyanúgy mint a film, zseniális volt. Ez volt az első könyv, amit Rick Yancey-től olvastam, és mondhatom, hamar kedvenc írómmá vált, hiszen annyira élethűen leírja a történteket, és annyira magával ragadó a történet, hogy a könyv harmadik (!!!) újraolvasásánál sem volt egyetlen egy rész sem, amit átugrottam volna, mert már meguntam. Talán az is hozzátartozik a paklihoz, hogy IMÁDOM az űrlényes könyveket, szia drága Daemonom, ugye tudod, hogy imádlak??? És habár Evan is imádni való karakter, téged nem tud helyettesíteni :D
filmet pedig Az ötödik hullámon kívül még nem láttam, amelyben sexy űrlények szerepeltek volna.
Ezen kívül pedig imádtam a karaktereket. Imádtam, hogy az író reálisan írta le azt a pánikot, ami azután keletkezett, hogy megjelent az űrlényhajó. Imádtam, hogy Cassie reális volt, félt de mégis bátor maradt, mert meg akarta találni és menteni az ötéves öccsét. A filmben, ugyanúgy mint a könyvben imádtam az a jelenetet, ahol meglőtték Cassiet, a sorokat olvasva éreztem azt a pánikot, amit érzett a főhősnőnk, mikor meglőtték. Ahhhh..... Imádtam.


Fontosabb szereplők



"Még amikor mindenféle ember vett körül, és hívhatott volna bárki bárhogy, akkor sem szólított soha senki Cassiopeiának. Leszámítva apámat, de ő is csak és kizárólag olyankor, ha húzni akart, és mindig valami rémes olasz akcentussal ejtette ki: Kássz-Íó-PÍÍ-á. Meg tudott őrjíteni vele. Nem találtam se viccesnek, se aranyosnak, és az lett a vége, hogy meggyűlöltem a nevem. Én Cassie vagyok!, kiabáltam apámra olyankor. Csak simán Cassie! Most bármit megadnék azért, ha csak még egyszer hallhatnám, hogy így nevez."

Azt hiszem, Cassie Katyvel ( Obszidián ) és Americával ( Párválasztó )együtt az élen állnak a Kedvenc könyvszereplőim listán. Bátor még akkor is keresi a testvérét, amikor azt hiszi, hogy meghalt sejti/gondolja, hogy valami rossz történt. Irigylem Cassiet, én tuti biztos, hogy egy sarokban meghúzódva próbálnám átvészelni az inváziót. Igazából nem :), de azért biztos nem lennék olyan bátor mint Cassie.



"Az egyetlen dolog, ami miatt nem tartottam tökéletesnek, a termete volt: egy fejjel magasabb voltam nála. Hm, most már akkor két hibája is van: az, hogy alacsony, meg az a tény, hogy halott."


Ben... Ó drága Ben, akit mindenki imád, de én valamiért ki nem állhatom. Ne kérdezzétek, hogy miért, nem tudom, így jártom Simonnal is ( A végzet ereklyéi ). Egyszerűen nem tehetek róla, vannak karakterek akik nem szimpatikusak és Ben Parrish egy ilyen karakter :)




"Mi van benne, hogy egyszerre érzek kedvet, hogy megüssem és megcsókoljam, hogy elmeneküljek előle és odafussak hozzá, hogy szorosan átöleljem és lerúgjam a golyóját? Szeretném az Érkezést okolni azért, hogy ilyen hatással van rám, de valami azt súgja, hogy a srácok pár hónapnál jóval hosszabb ideje művelik ezt velünk."

Ohh Evan...... Ohhhhh EVANNNN..... Édes, drága Evan, kicsi sexy űrlénykém :D Befejeztem :)
Evan  vagyok, Evan Walker.
James... James Bond
Igazából ódákat zenghetnék Evanról, de most már kezd hosszú lenni a kritika/ ajánló és még szeretnék írni pár dolgot, szóval itt abban hagyom az Evan imádásomat. Elég ha tudjátok, hogy egy tökéletes karakter, és sírtam, amikor a történet végén nem bukkant fel újra.


Imagini pentru az otodik hullam hullamok



Pár videó :)




És itt a kritikám ajánlóm vége. Remélem tetszett nektek:

KÉRDÉS!!!!

Ha megtámadnának az űrlények, ti mit vinnétek magatokkal a csomagotokban??
Írjátok le megjegyzésbe vagy chatbe  :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése